Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, May 19, 2009

Perbezaan buah dengan manusia...

Got this from my beras.... ngeh ngeh ngeh... gelak sakan aku kan kat opis ni... baca la...

Hubungan antara manusia & buah-buahan

Jangan suka mendedah tubuh

Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.
Jagung membungkus bijinya yang banyak, sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.


Setia terhadap pasangan
Jadilah seperti pohon pisang. Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.


Kecantikan dalaman
Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong. Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam, tetapi di dalamnya lembut dan manis. Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat, tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.


Jaga kesucian dalam bergaul
Jadilah seperti sengkuang, walaupun hidup dalam tanah dan selut, tetapi umbinya tetap putih bersih.



Selalu bertindak adil
Jadilah seperti tandan petai, bukan tandan rambutan. Tandan petai membahagi makanan sama rata ke biji2nya, semua seimbang, tidak seperti rambutan, ada yang kecil ada yang besar.



Semakin tua semakin bijaksana
Jadilah seperti cili. Semakin tua,semakin pedas.



Jangan bermuka-muka
Jadilah seperti buah manggis. Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.



Menjadi banyak manfaat
Jadilah seperti buah dada.Kerana selain bermanfaat sebagai sumber tumbesaran buat anak, ia mampu menjadi alat rekreasi buat bapaknya juga!






The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

5 comments:

Deqna said...

Buah yg paling terakhir tu sgt kelakar ok.... hahaha termasuk juga buah tu yer...

tapi ada satu buah yg tak termasuk.. jeng jeng jeng

idanizam said...

lawak betui...aku nak kopipes masuk blog aku boleh tak???(muker kesian tahap cipan...)

NeenaAnuar said...

hahahaha... aku tau buah apa kah yg dimaksudkan oleh si deyna itu!!! huhuhu....

lie_nurulz said...

seyes gila dah baca..
last2 tergelak beso dek buah dada tu..kui3..

Suki Cida said...

Deqna
Jeng jeng buah apakah itu? kuikuikui


Idanizam
Silakan kopipes... aku pun kopipes tiam...

neena
Ahak... aah tak faham la... (belagak suci tak faham)

Lie_nurul
Ha! tu pasal... sogar la mata tu kan kan kan