Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 1, 2009

Beraya sambil buat rawatan?

Dari Pulau Pinang ke Bagan Serai... jauh tul perjalanan aku kan??? Sampai kat Bagan Serai, kami semua ke kedai mak cik Yati, mak angkat Ijat... Ijat di jaga oleh mak cik ni dulu time mak dan abak tinggal kat Bagan Serai... Di sebabkan mak cik yati nan ado anak perempuan, maka Ijat menjadi anak angkat pada diorg...

Kami singgah di kedai dia dulu... nak tengok la kalau dia ada... mmg nyata dia bukak kedai...

Mak cik yati ni ada 3 lot kedai... kedai jahit, kedai baju dan kedai rawatan... aku mati2 ingat semua nak buat baju... tapi apa motip banyak org kat kedai dia baru nak ambik baju... kan dah raya... rupanya mak cik Yati menjalankan rawatan resdung...

Kami di jamu dengan kuih raya dan nasik impit... mmg ramai yang buat rawatan resdung ni... korang tak jalan raya ka???

Kedai Mak cik Yati... tengok ramai orgkan?? Kedai yang korg nampak ramai org ler... Yang buat rawatan resdung ni Ijat dengan Fifi... mereka penternak ulat dlm badan... ahak... geli aku tengok ulat2 yang kuar dr badan mereka... korg boleh bayangkan tak?? tak pa sama2 kita tengok nanti... aku ada bukti.
Ijat memulakan rawatan... asap tu di letak kat muke... ko boleh dengar bunyik ulat2 tu jatuh, geli siot... menyeramkan... heheh nasib baik ulat resdung... bayangkan ulat gongok kuar??? hahahh sesuatu...

Begini la rupanya... fifi buat tang idung...

Ijat buat telinga pulak, lepas buat hidung... perhhh sengsara aku tengok... kalau aku tak sangup ar! Abang Jamani ai kena buat macam ni... hahahah... sbbb pendengaran yang kurang elok... aku rasa ulat telinga tu dah buat kondominum dah... tu yang kita tanya lain dia jawab lain... bluek! Tak baik ko cida memburukkan suami... dush dush... ampun yang yang...

Hasil ternakkan Ijat... hahahah rasa ada 17 ekor kor belaan ijat... heheheh fifi lagi lebih aku rasa... tak hengat lak... dan yang ini... laki aku takleh duduk diam tau... mana je dia jumpa... menurut mak cik yati, kebanyakkan pelanggan nak ulat2 tu tuk simpanan, tapi bagi mereka yang tak nak ambik, mak cik yati simpan sehingga banyak ni....

Geli tak uolz????



The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

2 comments:

Hasra_Razali said...

Tiba2 aku yang gatal hidung nmpak ulat2 tu..hehehe....

Faradilawati bt. Ahmad said...

Mak aii.. ngeri tul..
Rase cam semangat nak cuba buat
Banyak mana la ulat tu dok bersarang kat telinga ngan idung nih