Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, October 1, 2009

BBQ Malam Raya Ke dua...

Aku dan Ijat kepenatan, terus terbongkang sampai kul 7 malam... hahaha... memula tak mo tido la konon... sekali dpt bilik dan katil... hampeh ku belayar... tahu-tahu Che Aisyah dtg jenguk mak long kat bilik... Mr Ana and Family dtg sama beraya kat umah Pak ngah...

Lepas Magrib kami bertolak ke Bukit Minyak... ada BBQ... sampai2 aku tengok kawasan tu sunyi sepi... maklumlah semua balik beraya... hanya keluarga Pak cik Agus je yang ada... siap bukak stall... sekali pandang macam hari kantin sekolah....siap berpondok bagai...

Macam2 ada... cume tak ada ketupat je la... ke aku yang tak nampak??? Maklumla aku ni pemalu nak survey tempat... peneman aku si Ijat la... layan baik akak ipor dia yang segan lagi malu ni,kan? lalalalala....

Sesi bakar membakar... tuan umah le membakar... kami ni dtg mencekik je... heheheh... suami ku peneman setia, ambikkan makanan tuk isterinyakan...

Sesi menyentap... opsss silap... santap... ni keluarga pak ngah... pondok ni dah di takluk oleh family pak ngah... muahahaha...

Kami????

Haruslah ada... Amboi Mr Ana muncung macam Aliya...Like father like doter yer dak???

Antara menu yang ada malam tu... aku tak tahu pun... pandai suami ku... bagus2 menjalankan tugas dengan baik... wah gituh!

Kek pun ada ok... sila tahu...

Kami model jagung... giler korang... aku pun tak tahu asal sejak mengandung ni mmg suke giler jagung tau... bayangkan malam tu, 3 setengah batang aku sebat... setengah tu si Zamani punya... ahak! Sibuk ambik gambar tuk blog bininya, letak kat pinggan aku, mmg jawab tinggal batang je la... wakakaka... Si Ijat lagi la... tetiba je dia kejung sbb gastrik melanda, terkejut gak aku... terus berhenti makan... sian dia.

Aliya biasa muke ketat... sedap makan diorg pasang bungapi... perhhhh tangkap terkejat si Aliya ni... mummy and doters malam tu berbaju pink gitu...

Me and Ijat posing bersama dengan jagung bakar... sodap uolz... time ni si Ijat sihat walafiat... tetiba je dia sakit... kui kui kui... dengan segera cari minyak angin tuk dia...

Dalam sakit dia boleh lagi posing... layannnnnn.... chaiyok la ijat!

Mak, abak dan Mak cik Zahara...terima kasih mak cik sbb menjemput kami dtg tuk makan hidangan yang mabelezzzz lagi sedap...kalau open house makanan ketupat rendang, lemang, serunding je, busan jugak... apa salahnya kalau sesekali kita berkelah di luar umar... syok oooo...

Ijat bergambar dengan anak tuan tanah... tak pa ku tepek kat sini sebagai kenangan... layanan mereka pun best je... seronok je aku tengok perangai mereka yang very hapy go lucky....diorg pun sporting macam mak dengan abak... cerita macam2 sampai kejung perut aku dan Ijat terus sihat dari sakit layan cerita diorg...

Love this pic... tapikan kurang sorg... mana si Awie??? Aisemen... ada je tak cukupkan??? apa ke helnya yob??? Di manakah awie time ni??? Layan cicakman kat dlm umah bule??? Kalau tak dah cun dah... bukan senang nak snap gambar MR Ana makan daging kambing bakar... uhuhuhu. Aliya terkejut weiiii... "Whatzzz up abak????" Larikssssss

Dan terakhir mestilah gambar kami pasangan bahagia... Insya Allah....

Us....
And us again...chewahhhhh.... loving loving... anyway thanks to Hasra for tudung yang aku pakai ni yah... dia bagi hadiah semperna hari jadi aku ari tu... tocheeee....

Kami bertolak balik umah pak ngah dlm pukul 11 lebih... sampai je umah, bersihkan muke than terus boooooommmmmmm masuk tido.... tak tahan seharian berjalan... laki ku tido buat konsert solo malam tu... aku sedar tapi mata tak tahan nak bukak... selalu aku kejutkan dia kalau dengkuran tu menganggu sangat... tapi malam tu... the nite is all urs baby... janji ko tak ganggu mimpi ku.... kih kih kih... kalau ganggu apa salahnya... hahahahah... halal maaaaa....teeetttttttt 18 tahun ke atas sahaja....



The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

2 comments:

Hasra_Razali said...

laki ku tido buat konsert solo malam tu--> hik hik hik..kelakar baca ayat ni..:-)) ok la tu, wat konsert utk isteri tersayang..:-))

Wahidah said...

u look sweet la ngan tudung cidaa