Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Saturday, December 12, 2009

Maafkan saya

Maafkan saya kalau saya emosi di sini... tak maksud apa pun... sekadar nak luahkan apa yang terbuku dalam hati ni...

Mengada ke aku???

Atau

Melampau ke aku???

Tak tahu la... ku sedar bila kak ina dengan anak2 dia balik, aku terasa sangat sangat sunyi... kalau ada Mira dengan Mirin hilang la kot rasa sunyi ni... tak la aku pikir sangat... tapi tah bila diorg balik, rindu pada bidadari kecil mula kembali...

Tiada apa yang boleh ku lakukan sekarang melainkan dengan tangisan... memori dr mula aku mengandung sehingga aku di khabarkan oleh doktor tentang kehilangan Aryssa bermain kat otak ni macam video...

Semua org cakap 'jangan di layankan sangat perasaan tu' , 'jangan kenangkan', i dont know... i just miss her... apa lagi yang aku ada? Mungkin aku terlalu ikutkan perasaan, tapi bagaimana harus ku lupakan detik yang selama ini aku nanti dan tunggu???

Berita kelahiran teman, saudara mara, buat perasaan ku sedikit tercalar... bukan aku cemburu, bukan aku iri hati... tapi mengenangkan apa yang berlaku, aku terasa sangat sedih... anak ku telah jauh bersamaNya...

Bukan maksud aku mengungkit... atau 'tak redha'... aku selalu ingat yang ada nasib mereka yang lebih teruk dari aku... aku tak lupa, Allah sayangkan aku dan suami, sbb itu ujian ini di beri... tapi aku sedih... sedih sangat bila kenangkan detik kelahiran anak yang tidak bernyawa sedangkan sebelum itu dia sihat2 sahaja... tendangan dan gerakkan dia hilang dalam sekelip mata sahaja...

Yang lebih menyedihkan bila aku tak dapat nak tatap wajahnya... apa lagi nak menciumnya buat kali terakhir... keadaan ku sekarang yang membataskan aku solat, membaca Quran apa tah lagi tuk melawat pusaranya... sungguh menguji tahap kesabaran diri...

Usah di tahan air mata yang jatuh ini, sesungguhnya aku rasa amat lega dengan linangan air mata ni... bukan bererti aku tidak redha dengan pemergiannya... dia sentiasa menjadi milik Allah... walaupun dia hidup, aku tahu dia adalah anugerah Tuhan yang di pinjam kepada ku...

Sekarang apa yang aku inginkan hanya tuk melawat pusara dia je... lambat tul nak habis pantang... uhhhhh...


From The Half Blood Princess...with me, u never walk alone

3 comments:

Liana said...

menangis la...dengan menangis kadang2 segala tekanan dapat dilepaskan...

Suki Cida said...

liana
thanks... sometime ada org yang tak faham... tapi agree jugaklah, kita dlm pantangkan? kalau sedih sangat takut juga jadi apa-apa... tp air mata penawar tak ada lain kecuali tangisan...

mai said...

mgkin sbb skrg xbyk aktiviti yg dpt cida lakukan sbb tu kenangan masa lalu sntiasa datang,,insyaAllah bila dh mula kerja nanti cida akan jd lbh sibuk mgkin dpt meringankan beban ingatan tuk arwah..
apapun..takecare of yourself!