Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, June 5, 2009

Ayam masak kurma

En Suami tetiba request ayam masak kurma... teringin nak makan la tuh... aku dah pening kepala... tetiba la pulak dia cabar aku masak tuh... macammana lak ni? Dia kata pakai yang segera, masuk pes ayam kurma yang dah siap tu,letak ayam dah jadi... mcm sesuatu... ahak! Tak syok...nak main masak2 kat dapur...potong bawang semua... hehehe... teringat watu main masak2 dengan pidah waktu kecik...mak aku happy sbb anak dia secara tak langsung potong lalang yang tumbuh kat depan umah dulu... wakakak... habis rumput semua aku buat masak dulu...

So tanya punya tanya la org... aku jangan kata masak ayam masak kurma... rupa dan rasa pun aku tak tahu... ha! sila tahu ok...

So masaknya sonang je... masak macam masak kari sebijik resepi dan bahan cume pakai rempah kurma je la... dok bacalah arahan kat belakang... masak... bila dah mendidih aku panggil Zamani

Aku :- Zamani ku...meh sini... tengok macam ni ke rupa ayam masak kurma??
Zamani :- Aah la... dah letak santan?
Aku :- Belum kejap la...tapi betul la macam ni?
Zamani :- ahh... santan tak masuk lagi eh?
Aku :- Belum
Zamani :-Ooooo belum... Bunga kantan???

Aku terhenti kejap... bunga kantannnnn???? aku tak tahu pun? aku tengok resepi kat internet tak ada... kat belakang pack tu pun nan ado... apa kes?


Aku :- Bunga kantan? ha?biar betul??!!!!
Zamani :- hahahah B agak je... mana tahu masak... apa daaaa ayang ni... kecoh! nak gelabah

Zamani gelak terus lari kat hall... kurang asam jawa! Bersungguh akak masak... tetiba lak masuk bunga kantan... sesuatu!!!!!

Sori gamba nan ado... tiap kali masak nak ambik gamba rasa pelik lak... tak pa, tak yah tunjuk bukti, janji Zamani tahu aku masak... uhuk uhuk (batuk vangga namanya ni)


The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

9 comments:

iKHMAR said...

Bunga kantan???
Wuwuwuwu... serbuk koko x masukkan skali?? Ngahahah~

Suki Cida said...

ikhmar
ahak! aah kan... lagi la sedap... heheheh

HasraRazali said...

Ermm....ayam masak kurma berbunga kantan...kui kui kui

Suki Cida said...

hasra
hahah mengarut!!! kuikuikui

Che Ta said...

tetiba Tuan Besar tanya ' you penah masak kurma tak?' haipp jgn pandang saya takdak mata heh..

Suki Cida said...

che ta
ahak! apa lagi... masak la sambil tu kasi la org kat sini berlebih-lebih la sedikit... :p kuikuikui

Superstar said...

hehehehe... ko letak jer bunga kantan tu. bior zamani makan. aku nak tgk dia sakit perut ke tak lepas tuh. hehehehee

Sang Lelabah said...

ye..ye...
masukkan bunga kantan, pastu campur plak sekotak susu low fat... hahaha.. sedikit coco crunch, petai secukup rasa & 2 senduk besar Ribena Lemon...
pasti sedap, tak hengat!...
wakakakakaaa....

Ayg,
thanks 4 the kuyrma ayam tu.. memang shedap!.. nanti wat kurma daging lak eh..!

Suki Cida said...

superstar
ahak! mana leh... dosa... kah kah kah... membunuh suami namanya

Sang lelabat
Haiiii request eh... anything 4 u... nanti try daging lak ok ;)