Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, June 8, 2009

Celoteh hujung minggu

Gud murning semua...

Cerita pasal hujung minggu... tak sempat nak update blog sbb aku bz giloz....sbb hujung minggu ni aku luang masa kat Putrajaya... anak2 buah aku yang kat melaka tu dtg bercuti kat umah ibu dengan ayah... so semangat la sikit nak tengok diorg...

Jumaat Zamani ambik aku dr kerja... lepak gi minum than aku terus pujuk Zamani gi Putrajaya sbb ibu call bagi tahu dia nak duduk Klang, sbb ari sabtu lak ada org kawin so dia nak pergi la... jiran lama dia la katakan... kalau nak harap aku dengan Zamani gi, mmg nan ado... akukan sombong...mana nak kenal jiran2.... kihkihkih...

So Jumaat tu konon2 nak gi ambik ibu dengan budak2 tuk tido klang... Zamani ok je... so lepas kerja dengan tak tukar baju, terus je gi Putrajaya...


Sampai sana terserempak dengan Mira dengan Mirin... diorg nak main badminton... wahhh senaman ni... aku naik atas jumpa ibu dengan nenek... tukar baju... zazzzzzz turun bawah join diorg...

Mirin sudah kurus sikit ooooo... sila tahu... sejak dah masuk asrama penuh ni... badan dia turun... bila tanya dia kata dia puasa senin dan kamis... than petang ada latihan badminton... mmg ko power bang! Semput mak long main badminton dengan ko...

Memula Mira main dengan Mirin... si perempuan kecik ni dia tak leh tengok abang dia menang... meradang macam badang... siap maki2 abang diakan... last2 merajuk sbb dia asik kena kutip bola je...

Didi dengan aku main benda ala ni... siap tengok siapa yang paling berat... maklumla akukan badan dah superb... tapi tak seronok... jongkang jongkit, heheh korg panggil apa benda ni? aku sampai ke besar la dok panggil jongkang jongkit... wakakak ... dulu punya kayu...sorg atas dan bawahkan??? ingat lagi aku suke dajalkan Pidah... bila dia kat atas, aku cepat2 turun... gedebassssss.... dia jatuh... heheheh... boleh patah pungkoq ooooo... tapi sekarang spiring... sampai atas umah aku boleh dengar bunyik spring tu... haizzz...

Than lepas tu pak long pulak take over main dengan Mirin...





Kuyus tak aku? Kuyus tak? penat tuh!!!!! lepas main je semua muke letih...aku dah kehausan tahap maksimum... so ajaklah diorg minum kat mamak...Mirin makan nasik goreng kampung, meera makan tueh tiaw, didi selalu over, nasik puteh, tomyam dengan sotong goreng... ermmm selera besar...

Me and hubby san... laki aku tak pernahnya nak ambik gamba serius tau... awas kamu!

Aku dengan Zamani kononya diet la... bantai teh o ais limau... kering tekak acik ko! lepas je makan terus balik umah... nenek biasalah memekak... bila aku cakap bawak dirg gi makan dia bising2 sbb kata membazir... membazir ke atau marah aku tak bawak dia??? Alamak!!! terover suda!
Sampai umah, Zamani mandi, dan sembahyang... dalam kul 8 macam tu nak balik klang... tapi terbantut la pulak... sebab apa ya???
Next entry eh! chow!


The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

6 comments:

Hasra_Razali said...

Nmpak tul perbezaan Mirin....kurus!

Suki Cida said...

Hasrarazali
kan kan... tak perlukan herbalife ok... hahahah... amacam perubahan mu?! komen sikit

Unknown said...

sgt rajin bereksesais la korang...

salute!

Suki Cida said...

ELLYN
yah... kami rajin... 10 minit je...lepas tu mentedarah tak hengat ;P

Suraya said...

activity hujung minggu ko sentiasa je penuh eh! sampai susah nak jumpa dah. album ko dah la tak pulang lagi.. :p bila mau amik daa??

Suki Cida said...

superstar
aah la... aku dah jadi ko... hahahah... masa terluang kena luang kat family... oh yah eh... nanti aku ambik... tak teringat pun kat ko