Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, November 24, 2009

Pengalaman bersalin... serik ka?

Erm... tak tahu eh... nak cerita pengalaman bersalin... aku rasa pengalaman yang tak mungkin sesiapa lupakan... dan pada anak2 yang rasa nak lupa jasa ibu... marah ibu tu, lupakan la marah tu... kalau mereka tak bertarung nyawa tuk kita, siapa kita kat dunia ni...

Terus terang aku katakan time aku tahu baby dah tak ada, aku dah putus harapan... aku rasa dunia ni gelap je buat aku... aku takut sangat... walaupun org kata masih terlalu awal tuk buat keputusan tuk mengandung lagi tapi aku nekad... aku tak nak mengandung... sbb aku takut kehilangan anak buat kali ke dua... seyes...

Bila aku masuk hospital, bila berlakunya induce... aku mmg nekad senekadnya... aku tak nak ada anak lagi... sakit kena seluk... aku terpikir pulak macammana nak kuarkan anak yang dah tak bernyawa ni... sakit kena cucuk, sakit kena seluk... bila conraction berlaku... lagi laaaaa... bole tak aku cakap dlm hati, kalau lepas ni Zamani nak kawin lain tuk dptkan anak, aku dah tak kisah... aku rasa nak putus nyawa je time tu... seyes...

Aku hanya harapkan Zamani faham kesakitan yang aku rasa...

Sakit bersalin adalah sakit yang paling sakit sekali uolz... kalau tak percaya tanya la org yang mengandung...

Tapi! Baru aku tahu kenapa wanita lain sanggup beranak lagi, sedangkan sakitnya teramat sangat... indahnya perasaan tu hanya Tuhan je tahu... lepas beranak tu... aku rasa sangat sangat indah walaupun time tu aku tahu anak aku tak ada lagi... Allah permudahkan segalanya... lepas je air ketuban pecah, sakit hilang... bila anak aku lahir, sakit tu ilang... aku nak sangat tersenyum, tapi aku nangis sbb anak ku tiada... waktu Arrysa dah kuar, aku dengar tangisan bayi, aku bayangkan kalau dia menangis... aku pasti gembira...

Bayi itu ubat penawar sang ibu...aku tahu tangisan bayi itu penyembuh sakit ibu yang bersalin...mmg sakit... aku tak nafikan... even aku di suntik ubat tahan sakit lepas tu... tapi selepas tu... sakit tu hilang... hanya tangisan aku sbb sedih tak dapat nak cium dan peluk anak sendiri buat kali terakhir tu sahaja!

Mengandung adalah saat yang gembira buat setiap wanita... apa lagi bila baby yang di kandung berinteraksi sama dengan perasaan kita... last Aryssa bergerak hyper bila aku tengok perlawanan bola antara Liv dan MU ari tu... alaaaa yang MU kalah di tangan LIV 2-0 tu... hahha... sepanjang tu Aryssa gerak... habis bola, dia pun senyap... ermmm i miss that moment... :(

Dan aku pasti melihat anak yang di kandungkan tu membesar... pasti mengubat segala penat lelah kita bila penat berkerja...



Seeing Zamani lak.. aku rasa bersalah sangat... aku tahu dia nak zuriat dia sendiri... aku tahu wajah gembira dia ilang... aku rasa kesedihan tu sama... cume Tuhan je tahu apa yang di rancang tuk kami berdua...

Bila tengok anak2 buah aku yang rapat dengan dia... i know he will be a gud father... buat aku tersenyum dan NEKAD.... aku nak anak lagi... but of cozla... doktor pun nasihatkan aku tuk rehat cukup2... sblm plan tuk mengandung lagi... at least ambik masa dalam masa 6 bulan...ermmm bulan 5 baru start project mega... heheheh... tah... Rezeki Tuhan... kalau dia nak bagi awal... Alhamdulilla...

Bukan aku nak lupakan Aryssa... walaupun kalau aryssa ada, she would love to have sister and brother around her rite? Sbb aku tak ada masalah... sbb Zamani sayang budak... hehehe dan aku pun boleh dan bersedia nak pikul tanggungjawab sebagai seorg ibu...

Doakan yer... semoga Allah membuka pintu rezeki yang luas tuk kami suami isteri.... insya Allah....


The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

3 comments:

Deqna said...

betul tu cida. walaupun Aryssa tiada, tetapi cida tetap mendapat pengalaman dan proses tuk menjadi ibu kan..

I hope u will be a mother soon.. just after that 5 months.. tapi kalau dah rezeki tu cpt.. Alhamdulillah...

yg penting cida tak serik tuk menjadi seorang ibu... i'm proud of u :)

Suki Cida said...

Deqna
Deqna akan rasa... perasaan menjadi ibu sangat indah... terlalu indah... :D

Cik Yayang said...

Insya Allah...rezeki itu pasti akan tiba..:-)