Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Thursday, January 28, 2010

Happy for you my beloved kak ngah!

Ku menerima berita gembira malam tadi dari MIL...

Gembira sampai mengalir air mata duyungku... bertambah lagi bilangan keluarga mertua ku... pasti kecoh lepas ni nak kejar sorang2... kalau sekarang Aisyah tok mama dengan wan yang take over, Aliya plak di bawak ketiak mummy lagi... nanti baby baru lak??? syok anak ramai2 ni... kecik2 haruk umah, dah besar lagi haruk macam 4 saudara tu... yang terkebil2 si Ijat je... hehehe tapi Ijat dah tak keseorgan lagi, kan kan kan???

Semalam ku manja2 kucing dengan en suami... tettttttt.... dapat berita gumbira macam tu pun, terasa nak sama dengan jugak... tapi suami ku iman kuat di dada... dan aku tahu Zamani cukup cukup menjaga aku... biar pun dugaan mendatang, ku tahu dia buat semua ni sbb dia sayangkan aku... selagi tak 6 bulan, u mimpi je la yer... i wont put you in risk... itu je la yang kuar dari mulut dia every time aku nak baby...

Biasalah keinginan tu mmg sentiasa ada...bila dengar org mengandung, kita nak sama. Tapi bila ku fikir, aku kena ambik berat semua ni sbb tak nak berlalu benda yang sama... kalau Allah berikan rezeki kepada ku,kemudian dia tarik balik, aduh tak tertanggung aku rasa... Sakit bukan sahaja mental, fizikal pun sama... dan yang jadi mangsa, suami ku itu... sabar je dia dengan kerenah bini dia yang kadang2 terasa sedih.

Yup walaupun dah 2 bulan benda ni berlaku tapi aku masih sedih... bukan sedih je... takut pun ada, serik pun ada... kemudian muncul la pelbagai soalan, sihat ke aku? ok ke aku? sihat ke baby next prgn nanti? kemudian ada pulak dpt infomasi dari kawan, kalau fibroid ada, itu punca kematian baby... membuatkan aku rasa takut...

Bulan depan result darah akan akan keluar... lagi la buat ati aku tak tenang... mereka yang saing mengandung dengan aku sekarang tunggu masa dan ari je tuk bersalin... lagi la sedih perasaan ni... banyak sangat aku berfikirkan? tapi percayalah bukan aku sengaja nak pikir benda2 ni... tutup mata je mula la terbayang2... tapi tah normal ke tu??

Sekali lagi ku melalut... kui kui kui... wanna share perasaan gumbira dengan biras ku, selit jugak cerita sendiri... ampunkan saya yer kawan2...

Kak ngah jangan lak bersalin awal bulan 10... tak syokkkk kak ngah tak ada... kih kih kih... tapi tak pa, semua ni rancangan Allah... bagi ku anak itu satu rahmat besar dari segalanya... erk ku volunteer jaga che chah dengan che liya... mau ka??? Sian kat PIL aku... tahun ni calender depa dah full, tak mak eh, kak long ado...dapat jugak la membzkan dirikan? Kalau tak sian suami saya... kan kan kan???

From The Half Blood Princess...with me, u never walk alone

3 comments:

chempaka said...

cik cida.. bile nak on balik?? hehe...

Cik Yayang said...

Tahniah buat Kak Ngah & Anyah..
Dgn berita kehadiran org baru dlm family...

Dan buat Kak Long..Insya Allah, kalau Allah dah katakan masa itu adalah yg terbaik utk diberikan rezeki itu, pasti akan ada nanti...Berlapang dada dgn smua ketentuan dariNYA..:-)

liana said...

Insaallah lepas ni ada rezeki lagi..kalau ada lagi lepas ni jaga elok2...ibu tu kena jaga diri dulu..jaga kesihatan diri..