Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, October 17, 2008

Pendaftaran Tuition

Next year Didi SPM.... adik aku yang bertuah tu aku rasa dia minat nak kawin je tu... belajar tak pernah pun aku nampak... kalau esok exam dia relex je tengok TV... tak macam zaman aku dulu... siap demam2 oooo... macam nak apa je rasa...

So lepas gi Klinik.... mak aku nak masukkan dia Tuition... TERPAKSA.... walaupun dia tak minat. Kata ibu aku... at least dia tak belajar kat umah, dia boleh dpt sesuatu kat tuition... ni yang aku malas sbb aku masuk tuition ni 10 tahun lepas.... Pidah pun tuition tempat yang sama ok!

Aku puas la doa semoga cik gu yang mengajar aku dulu tu dah berhenti ke atau pencen.

Lebih 10 tahun tempat tuition ni bertapak di sini ok! Yang dlm gambar tu bukan cik gu tuition aku... itu kalau korang tak konal... keji ar... ibu siap posing kat situ... nak masuk blog tak habis2... layannnn...

Senyum...senyum... SPM ko tak lulus... aku flykick ko ok! Tak ada belas kasihan lagi... YA aku mmg garang!!!

Tempat tak berubah LANGSUNG... aku berdoa sangat cik gu-cik gu yang mengajar aku dulu tak ada... tapi silap dehhh... ada... tapi aku tak perkenalkan diri aku... Cik gu aku dok kata kat mak aku dia familiar dengan kitaorg...

Mak aku pecah rahsia... bila sebut nama aku pernah tuition kat situ, dia excited interview aku bagai... dengar nama adik aku pidah lagi la dia happy... sbb persoalan dia terjawab agaknya... dok berbual dengan mak aku kitaorg kerja mana... mak aku mengadu perangai Didi yang malas nak belajar. Tengah syarahan macam tu bayangkan handfone Didi boleh berbunyi banyak kali... kalau kat umah dah kene baling dah... aku ketap bibir je pandang....

Tapi very the Vangga bila Cik gu tu puji aku dengan pidah "Look at you sister, they become very suscess... and u should follow their step...." Akak vangga... rasa nak terbang...

I believe i can fly.... i believe i can touch the sky.... ngeh...ngeh...ngeh...

Dengar tu Didi... ikutlah macam aku dengan angah! Veranggan hebat... padahal biasa-biasa jo...


The Half Blood Princess
- In your Hands, my life begins and ends-

3 comments:

mai said...

ala mai pon masa sekolah malas jer blaja..masuk U tetiba lak ader semangat nk bersaing..brsaing gitu..huyooo..hehe

iKHMAR said...

Wah...
Pusat Tuition turun-temurun tu...!

Suki Cida said...

mai- kalau malas tapi bijak tak pa mai... ni malas, bijak pun jauh sekali... nak masuk U susah ler gitu...spm tu penting... (nasihat tuk ikhmar sekali)

Ikhmar - ha tau tak pa...heheh...kang anak akak pun akak masuk sini jugak...