Ku jua tak boleh hidup tanpa dia... layannn

Under OnE ruf!

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Wednesday, June 3, 2009

First time....

Ok macam korang tahu, ari jumaat lepas aku tido umah mertua aku kat batu 3... FYI that is the first time ok... kuikuikui...

Zamani org paling happy sbb dah lama sangat jauh dari family dia... ahak! asik2 balik putrajaya... umah yang kosong tu jugak la aku suke nak balik... rindu ibuuuuu ooooo... rindu bebelan, gelak tawa ibu... boleh sampai pengsan2 rindu ni... chewahhh acah mak enon...


Happy la... mertua aku and all BIL, SIL sambut dengan baik... tak ada la masam2 muke tak puas hati sbb bilik kena korban bagi akak ipar yang baru ni kan... me and Zamani tak kisah... Zamani dari umah dah bagi tahu nak tido bawah sbb dia nak tengok TV... aden tak kisah, campak la mana pun, insya Allah bole tido...takut jugak macam kawan2 yang lain, banyak jugak yang bercerita bila tido umah mertua, adik beradik, ipar duai mula buat muke tak puas hati... tu yang aku takut tu... tapi best... diorg mmg best la...i feel very welcome! Amakkkkk!!!!


Actually this is first time after 8 year, aku tak tido umah org selain umah aku sendiri... baikkan? Macammana pun aku tetap nak tido kat umah... sbb very the leceh oooo... tanya Zamani... nak tido umah MIL satu malam je... tu pun pagi sabtu tu aku kerja, dah sah sah pagi kena balik... tapi nama pun cidakan??? ambik ko... banyak barang aku bawak... expecially barang muke aku la... Zamani sampai naik pening... berapa banyak da ko nak tepek kat muke ko tu... biar la... kang aku tak cantik ko banyak komplain!


Tu yang buat aku lemah sangat kalau nak overnite mana2... travel pack aku je dah satu beg... kuikuikui...


Sian Izaty kena tido bilik mak... Zamani tah menghilang ke mana... tak pa kuar dengan adik2 dia aku tak kisah sangat... sbb MIL sure call diorg kalau balik lewat sangat... ahak! i like... dia tinggalkan aku sampai kul berapa tah dia balik... dah balik dia jadi cacing kepanasan... tah asal tah..


Zamani :- Ayang jom tido kat hall...

Aku :- Asal?

Zamani :- Panas...


Panas ke nak tengok TV?????


Aku :- B gi la tido bawah... takkan ayang nak tido bawah... kalau nak tido bawah asal tak cakap siang-siang... sian si Zaty tido dengan mak...


Muncung sedepa....


Zamani :- kalau ayang tak nak... B tak nak la...

Aku :- Tido tido tido... b banyak bunyik la memalam ni...


Tu la laki aden... baru 3 minggu aku kawin dengan dia... dah masak dengan perangai dia... dia mana leh hidup tanpa TV, game, komputer dia??? Aku ni kat bawah sekali... kalau aku tak ada semua tu ada, dia confirm ok punya *Mud merajuk*...


Anyway to Izaty... thanks yah sbb bagi pinjam bilik... sori kalau katil tu tak kemas seperti memula akak cek in eh!

And to Mak... terima kasih sbb masak mee sup sabtu tu, siap jemput family aku lagi... hayak! Ibu aku tu hantu mee sup... pidah tahu nak makan mee sup kat umah MIL dia siap pesan kat aku lagi

Pidah :- Habis la... ibu ko tu bukan leh tengok mee sup...ko control org tua tu... dia kalau jumpa mee sup dia lupa diri..wakakaka


Che wah... Ibu siap cakap... tak pa, ibu control nanti... bila sampai... ermmmm ober tambah berkali-kali.... mak siapa terlepas ni?!!! ahak! ampunnnnn.... mak aku daaaaa...
The Half Blood Princess
-With me,You'll Never Walk Alone-

4 comments:

Suri said...

hehehe alhamdullilah.. baik in law kau.. mcm in law aku juga.. aku sgt sayang mereka sakarang. sayang sgt! hehe.. dah duduk serumah dgn in law aku skang lagi best. kalau aku tau duduk umah mertua best, dah lama aku pindah duduk dgn diorang! im happy to hear your happiness. alhamdullilah..

Suki Cida said...

suri
Thanks dear friend... tu la... tak ada ruginya kita sayang diorg sbb diorg jugak sayangkan kita macam anak diorg sendiri... sekarang aku faham asal ko suke duduk umah MIL ko... heheheh

ana izzati said...

same2 kak...no problem..

Suki Cida said...

xaty_d
:)